15 Şubat 2012 Çarşamba

Fasuli - Tophane

E. ve A. ile Cihangir’deydik. Taksim’de olay varmış. Yüzlerce polis vardı. Çıkmayalım direkt aşağı salınalım dedik. Öğlen yemeği için Tophane’deki kuru fasulyeci Fasuli’nin yolunu tuttuk.

Kuru fasulye, pilav ve cacık. Çayeli fasulyesi. Erzurum ispir şeker fasulyesinden yapıyorlar. Kuru fasulye adeta tatlımsı tadıyla damağımızı şenlendirdi. Karadeniz usulü tereyağlı fasulyenin tadını aldıktan sonra insan uzun süre ağzına bir şey sürmek istemiyor.

Pilav da enfesti. Ne pirinci merak ettim soracaktım unuttum; yine sohbetin tatlılığı her şeyi bastırdı. Sonrasında gelen çay ise benim gibi yalnızca iyi çay içen birini memnun etmeye yetti.

Notum kıttır ama bu sefer açık bulamadım. Hah buldum. Cacık daha güzel olabilirdi. Yavandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder